Valentrein: de NS en All You Need Is Love

 

Valentrein1

 

Reizen met de trein is meer dan jezelf verplaatsen van A naar B. Tijdens de treinreis maak je dingen mee. Je leest een boek, luistert je favoriete muziek, kijkt uit het raam of ontmoet nieuwe mensen. Misschien ontmoet je wel de liefde van je leven in de trein! Op het digitale platform NS Hartkloppingen, worden deze mooie liefdesverhalen verzameld maar helaas is dit platform bij weinig mensen bekend.

Aan Initiative de taak om deze liefdesverhalen een podium te geven en ervoor te zorgen dat deze mooie en knuffelbare verhalen worden doorverteld.

 

Het idee

‘We gaven de liefdesverhalen vanuit NS Hartkloppingen een podium binnen de afleveringen van het liefdesprogramma van Nederland ‘All You Need Is Love’. Op deze manier koppelden we het positieve imago, liefdesgevoel en associaties van AYNIL aan het merk NS. Door deze koppeling claimde NS het thema “liefde” en bouwde verder aan het domein ‘Ontmoeten en verbinden’ in en rondom de trein.

De NS hartkloppingen werden verwerkt als verhalen binnen de reguliere AYNIL afleveringen, daarnaast initieerden we vanuit NS en AYNIL de Valentijnsactivatie ‘Valentrein’. Middels een Brand Promotion riepen we het publiek op ons te laten weten waarom juist jij en je Valentijn een plekje verdienden in onze Valentrein naar Parijs en misschien zouden jullie dan wel samen in de trein naar de stad van de liefde stappen.

 

 

De samenwerking bestond uit de volgende onderdelen:

  • 3 Items in reguliere afleveringen
  • 1 Item in Valentijnspecial
  • Billboards & Breakbumpers
  • Brand Promotion die in het teken staat van de Valentrein

De items toonden mooie liefdesverhalen die waren ontstaan in de trein, zoals dat van machinist Jorick en hoofdconductrice Evelien. Zij leerden elkaar door hun werk op de trein kennen en zijn nu een jaar bij elkaar. Evelien is Jorick’s droomvrouw, met haar wil hij oud worden, en daarom heeft Jorick onze hulp ingeroepen. Want een aanzoek in de trein/op het station en in All You Need is Love, dat is de kers op de taart, zegt hij.

Of het mooie verhaal van Jan en Guus. Zij leerden elkaar maar liefst 51 jaar geleden kennen in de trein van Castricum naar Amsterdam. Tijd om een nostalgisch ritje te gaan maken. Met de trein van NS down memory lane!

Daarnaast werd tijdens de uitzendingen kijkers opgeroepen waarom juist zij een plekje in verdienden in de speciale Valentrein naar Parijs. Op Valentijnsdag was het tijd voor de grote klapper binnen de samenwerking namelijk de Valentijnsspecial die volledig in het teken stond van de Valentrein!

 

 

De resultaten:

De liefdesverhalen van NS hartkloppingen sloten naadloos aan op en in het programma AYNIL en het gevoel richting de kijker. In totaal hebben we met de verschillende NS hartkloppingen-items bijna 9 miljoen kijkers bereikt. Daarnaast keken ruim 1,3 miljoen mensen geboeid naar de Valentrein-special.

Vanaf aflevering 4 ging de Valentrein-activatie live en vanaf moment 1 stroomden de aanmeldingen binnen. In totaal kwamen bijna 4.500 aanmeldingen binnen! Uiteindelijk gingen 50 Valentijn-stellen met de Valentrein naar de stad van liefde, Parijs. Dr. Love reisde mee en maakte zo een prachtige impressie van de trein als bron voor ontroerende liefdesverhalen.

 

Posted on March 19, 2015 in Blog

Share the Story

Back to Top