Mediabrands en Initiative hebben een zeer goed jaar achter de rug. Dat blijkt uit cijfers die recentelijk zijn gepubliceerd door RECMA* – Research Company Evaluating the Media Agency Industry. RECMA is een onafhankelijk instituut dat vanuit Parijs continu de prestaties van mediabureaus wereldwijd onderzoekt en jaarlijks waardeert.

Van de top 3 bureaugroepen in Nederland zag Mediabrands de reclamebestedingen van haar klanten met 12 procent groeien, waarmee ook de gezamenlijke inkoopcombinatie Magna Global Nederland haar #2 positie verder verstevigt.

De groei van GroupM en Aegis Media waren respectievelijk +10% en 0%.

Initiative laat met een plus van 18 procent voor het 3e jaar op rij een forse groei zien in een stagnerende markt en is hiermee de grootste stijger in mediavolume binnen de Top 10 van Nederlandse mediabureaus.

Léonie Koning, Managing Director Initiative: "Wij zijn natuurlijk blij met dit mooie resultaat dat het gevolg is van een aantal krachtige ontwikkelingen. We hebben een stabiele portfolio aan klanten, waar we erg trots op zijn. Daarnaast mochten we in 2011 vele nieuwe klanten verwelkomen, waaronder NCOI/Scheidegger, PwC, Ritter Sport, Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) en Pandora. Deze successen leidden al tot forse omzetgroei, die nu ook bevestigd is in het meest recente RECMA Report.

Ook op gebied van research en digital hebben we flinke stappen kunnen zetten in de uitbreiding van onze dienstverlening. We kijken nu al uit naar de RECMA update van volgend jaar. In de wetenschap dat we dan ook onze activiteiten voor recente nieuwe klanten zoals A.S. Watson en NS kunnen toevoegen, rekenen wij weer op een bovengemiddelde groei, die wij opnieuw zullen doorvertalen in optimale dienstverlening."

 

* RECMA Global Billings Ranking 2011 (Report July 2012)

 

www.recma.com

Posted on September 1, 2012 in Blog

Share the Story

Back to Top