Passanten worden piloten bij Defensie

 

Voor een recente campagne van het Ministerie van Defensie hebben we op vernieuwende wijze gebruik gemaakt van augmented reality in digitale buitenreclame.

 

De keuze voor buitenreclame werd ingegeven door het feit dat we weten dat beelden van straaljagers het altijd goed doen en sterk de aandacht trekken. En het grote voordeel van digitale buitenreclame is natuurlijk dat we niet beperkt worden tot statische posters, maar dat we daadwerkelijk videobeelden kunnen laten zien! Dat verhoogt de impact enorm, al helemaal omdat het toevoegen van augmented reality op deze manier nog nooit eerder was gedaan.
We kozen voor Utrecht Hoog Catharijne en Amsterdam Zuid-WTC, omdat daar veel studenten en scholieren passeren die een belangrijk deel van de doelgroep zijn.

 

Door een virtuele laag over de werkelijkheid heen te leggen werd er een spectaculaire schijnwerkelijkheid op de schermen weergegeven. De voorbijgangers werden zo bij het passeren van het scherm integraal onderdeel van de campagne en op creatieve wijze verrast door gevechtsvliegtuigen en helikopters.

 

De creatieve invulling van de campagne is tot stand gekomen door een intensieve samenwerking tussen het Ministerie van Defensie, Initiative, Steam en Ngage Media.

 

We maken hiermee duidelijk welke impactvolle en interactieve mogelijkheden er inmiddels zijn in digitale buitenreclame. Op naar de volgende!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Posted on October 19, 2017 in Blog

Share the Story

Back to Top