Magna Outlook 2017: is TV dood? En meer…

Het medium televisie is op sterven na dood! We horen het, we lezen erover: maar… klopt deze uitspraak wel? Magna denkt van niet. Televisie is nog altijd een krachtig medium met een groot bereik. Zenders kunnen de macht en adverteerders behouden door samen verantwoordelijkheid te nemen.

In de jaarlijkse Magna Outlook nemen onze collega’s van Magna Global de ontwikkelingen en verwachtingen in de mediamarkt onder de loep.

 

Print

Niet meer denken in middelen, maar in merken. Dat is de kant die print op moet. Kranten en tijdschriften als onderdeel van een merk dat je ook online (be)zoekt. Om een filmpje te kijken en te winkelen in de webshop. Maar zijn uitgeverijen al zover?

Radio

Gaat 2017 het jaar worden van de comeback van radio? De samenwerking tussen talpa en tmg doet in ieder geval veel stof opwaaien. Er ontstaat een dominante partij in de radiomarkt. Een markt die te maken heeft met een dalende luistertijd en spotbestedingen. Verder ontwikkelt het ‘nieuwe luisteren’ zich.

Out of home

Goed, beter, best! Dat is zeker van toepassing op out of home. Want deze markt groeit en digitaliseert nog altijd. Maar waar blijft de digitalisatie op grote schaal? Er gaat in ieder geval veel gebeuren in concessieland. De bioscoop blijft een constante succesfactor.

Digital advertising

Van ‘opportunity to see’ naar ‘certainty to see’, smartloading, augmented en virtual reality… de digitale mogelijkheden en ontwikkelingen blijven elkaar in snel tempo opvolgen en het einde lijkt nog lang niet in zicht. Mobiel en video bepalen de markt anno nu van online advertising in Nederland.

 

Neem voor een kopie van het volledige rapport contact op met Magna Global: maaike.de.vries@magnaglobal.nl

 

 

Posted on February 27, 2017 in Blog

Share the Story

Back to Top