Waar automated trading en real time bidding begon met de inkoop van alleen onverkochte advertentieruimte, zien we nu dat deze markt zich ontwikkelt richting geautomatiseerde inkoop van alle digitale media. “Programmatic premium” combineert de efficiëntie van automated trading met het maatwerk van traditionele premium inkoop.

 

Trading desks zoals Cadreon zijn met hun demand side platformen (DSP’s) continu op zoek naar betere advertentieruimte (brand safe en met het beste resultaat voor een specifieke campagne). Uitgevers aan de andere kant streven met hun supply side platformen (SSP’s) naar een zo hoog mogelijke opbrengst van hun advertentieruimte. Dit leidt tot de inkoop en het aanbod van steeds betere en meer impactvolle advertentieposities. Tot voor kort waren billboards, half page ads, floor ads, expandables, skins en allerlei combinaties hiervan alleen op de traditionele manier in te kopen. Nu kan dit geautomatiseerd veel slimmer en efficiënter op steeds meer sites.

 

Ook worden er steeds vaker aparte afspraken gemaakt tussen trading desks en uitgevers waardoor bijvoorbeeld alleen een specifieke positie wordt ingekocht tegen een vooraf afgesproken vaste of minimum prijs. De daadwerkelijke inkoop en afhandeling vindt verder volledig geautomatiseerd plaats.

 

Best of both worlds dus.

 

Nieuwsgierig? Neem gerust contact op.

 

Gerard Moussault – Head of Cadreon

gerard.moussault@cadreon.com

M 06 46724937

Posted on February 4, 2013 in Blog

Share the Story

Back to Top