SlavenMandic-WayneParkerKent[Interview] Slaven Mandic over Wayne Parker Kent

Slaven Mandic is oprichter van online uitgever Wayne Parker Kent. “Rechtstreeks vanuit de hoofdstad slingeren onze redacties het web vol met awesomeness. Must-read artikelen, oogstrelende videoproducties en iedere andere denkbare vorm van hoogwaardige content”. Wij spreken hem.

Dag Slaven, kun je Wayne Parker Kent introduceren?

 

Wayne Parker Kent is een online uitgeverij; dit jaar bestaan we vijf jaar. Ons titelportfolio bestaat uit 11 online magazines waaronder NSMBL, Famme, Culy en Manners. Daarnaast hebben we een creatief content marketing bureau dat campagnes en platformen ontwikkelt voor merken als KPN, Samsung en NS International. Verder vindt iedere vorm van creatie binnenshuis plaats; van redactie tot software development.

 

Wij associëren Wayne Parker Kent met jong, fris, nieuw en lef. Kun je dat concreet maken?

 

In de eerste plaats omdat onze guys en girls letterlijk jong zijn; de gemiddelde leeftijd ligt rond de 27. Daarnaast staan creativiteit en nieuwe initiatieven voor ons altijd op de eerste plaats. Of het nu een relatief eenvoudige mediasales-briefing of volledige campagne is. Iedereen sleutelt aan de ideeën; van stagiaire tot directie. Iedereen bij Wayne Parker Kent heeft die instelling. Dat zorgt voor verbondenheid binnen het bedrijf. We hebben het gevoel dat we dingen anders doen dan andere partijen en zijn daar trots op. Dat is kenmerkend voor wat we doen, denk ik.

 

Wat moeten media-exploitanten doen om succesvol te zijn?

 

Het aanbieden van bereik alleen is niet meer genoeg. Centimeters, pixels en secondes verkopen evenmin. De capaciteit om merken te helpen hun doelgroep op relevante wijze te bereiken is de basis. Wij hebben natuurlijk een verantwoordelijkheid naar de dagelijkse bezoekers op onze titels en daar ligt de uitdaging; het vertalen van de vraag van een merk naar content waar de doelgroep op aan slaat. Content die ze omarmen en delen.

 

Content kan video of beeld zijn, maar ook display beschouwen wij als content. Als je als exploitant de brug kan vormen tussen merken en de doelgroep dan creëer je impact. En creatie alleen is niet voldoende; alleen door techniek en creativiteit te combineren krijg je de distributie ook goed op orde. Je kan nog zoveel mooie dingen maken maar als die content vervolgens niemand bereikt, ben je een roepende in de woestijn. Door een optimaal bereik te genereren binnen de doelgroep wordt schaal gecreëerd en die combinatie tussen impact en schaal maakt dat je als exploitant succesvol kunt zijn.

 

Wat heeft Wayne Parket Kent te bieden aan adverteerders?

 

Impact on scale. Dat is de gedachte achter alles wat we doen. Wayne Parker Kent heeft in vijf jaar 11 succesvolle mediamerken ontwikkeld met een groot bereik in de doelgroep 20 – 40. Onze laatste nieuwe titel Bedrock is gelanceerd in januari en heeft reeds 150.000 unieke bezoekers per maand.

 

We definiëren specifieke domeinen waar we impact kunnen creëren. We hanteren cross platform publishing modellen om bereik op content binnen de doelgroep te optimaliseren.  Dagelijks maken we 200 content-items. Redactie, design, development; alles komt samen om die impact mogelijk te maken. Deze kennis delen we graag met adverteerders.

 

Onze redacties die dagelijks in contact staan met de doelgroep kunnen als geen ander de brug slaan tussen deze doelgroep en adverteerders. In geschreven content, video’s of fotoproducties. Alles maken we inhouse; hierdoor produceren we snel en efficiënt zonder dat we inleveren op consistente kwaliteit. We zijn voor onze titels zelf dagelijks bezig om mooie inspirerende content te creëren, die kennis en capaciteit zetten we natuurlijk ook graag in richting adverteerders. Naast content bieden we uiteraard verschillende vormen van display. Dit kan direct en via programmatic worden ingekocht.

 

Daarnaast zijn we heel trots op ons creatieve content marketing bureau The Agency. In februari dit jaar hebben we The Agency gelanceerd omdat we een toename zagen in de vraag naar specifieke contentstrategieën. De combinatie met onze interne studio biedt ons de mogelijkheid om gehele content formules en platformen voor adverteerders te ontwikkelen. Een mooi voorbeeld hiervan is de Cupido Express die we ontwikkelden voor NS International in samenwerking met Initiative.

 

Wat kunnen we in de tweede helft van 2016 van Wayne Parker Kent verwachten?

 

Simpel: Meer mooie, vette en vernieuwende dingen. En dat gaat van alles zijn. Nieuwe titels, televisieprogramma’s, campagnes, festivals, video’s. You name it. Laatst opperde een redacteur op een vrijdagmiddagborrel dat we een eigen Wayne Party Tent moesten ontwikkelen. Dus wie weet komt-ie er wel.

Posted on May 25, 2016 in Blog

Share the Story

Back to Top