De Bijenkorf stelt ‘belevenissen’ centraal en heeft de ambitie een innovatieve digitale retailer te zijn. Bezoekers van De Bijenkorf houden van goede dingen in het leven, hebben een open blik en doen graag nieuwe ervaringen op. Wij vroege ons af of, en zo ja hoe, interactieve mediatechnologie kan bijdragen aan een bijzondere belevenis in de winkel.

 

Daarom creëerde Initiative Virtual Fashion, ter ondersteuning van het nieuwe modeseizoen en de bijbehorende modecampagne. Virtual Fashion is de eerste 3D virtuele paskamer in Europa, die via een road show bij vijf vestigingen gebruikt kon worden door bezoekers van De Bijenkorf. Via 3D Kinect technologie konden winkelbezoekers virtueel de nieuwe modecollectie op zichzelf passen en uiteraard delen via hun sociale media.

 

Met Virtual Fashion laat Initiative zien hoe mediatechnologie kan bijdragen aan een bijzondere winkelervaring en tegelijkertijd relaties legt met (nieuwe) klanten vanuit een 1-op-1 communicatiestrategie. Voor Initiative een bijzonder project omdat we nu ook media achter de voordeur van de winkel kunnen inzetten voor een doelstelling van onze klant.

 

 

Posted on May 22, 2014 in Blog

Share the Story

Back to Top