Initiative heeft van RECMA de A-status verkregen. RECMA – Research Company Evaluating the Media Agency Industry – is een onderzoeksbureau dat de prestaties van mediabureaus wereldwijd in kaart brengt. In Nederland zijn slechts twee mediabureaus die de A-status van RECMA hebben verkregen. De A-status komt bovenop de ranking van High Profile Agency, die onlangs door RECMA aan Initiative werd toegekend.

Léonie Koning, managing director van Initiative: "Dit voelt heel goed, alsof je een 10 op je rapport hebt gekregen. Het is voor ons het bewijs dat we de juiste keuzes hebben gemaakt. Vorig jaar hebben we een aantal veranderingen ingezet. Leidraad daar bij was: de kracht van de eenvoud. We hebben onszelf tegen het licht gehouden en wezenlijke vragen gesteld: werken we op de juiste manier, hebben we de juiste mensen in huis, zijn onze teams op de juiste wijze samengesteld. Op basis van de antwoorden op die vragen hebben wij een aantal strategische veranderingen doorgevoerd die echt werken."

Zo heeft Initiative haar campagne-evaluaties vereenvoudigd. Het aantal strategische tools is teruggebracht van twaalf naar twee kerntools waardoor effectiever en efficiënter kan worden gewerkt. Daarnaast zijn de klantenteams compacter gemaakt en worden ze nu geleid door ervaren communication directors met vakinhoudelijke kennis. Daardoor zijn de lijnen naar de klanten veel korter geworden en is de operatie slagvaardiger gemaakt.

Léonie Koning: "We hebben al met al veel nieuwe mensen aangenomen. We hebben nu creatieven in dienst die zijn overgekomen van gerenommeerde reclamebureaus, marketeers met een digitale achtergrond en creative designers. Door deze vernieuwing zitten wij anders bij klanten aan tafel. Anders en sneller omdat klanten ons steeds vaker vroeg bij het creatieve proces willen betrekken. Dat vinden wij goed maar ook logisch want wij zijn steeds beter in staat om in het creatieve proces waarde toe te voegen. Zo doen wij nu complete activaties voor onze klanten helemaal, van A tot Z door ons team bedacht en uitgevoerd."

Initiative kan terugkijken op een succesvol 2013. Het was een jaar waarin geen enkel account verloren ging. Bovenop dit 100 procent klantbehoud werden elf pitches gewonnen en twee accounts verlengd zonder pitch. Meest bijzonder was het verlengen van de overeenkomst met Burger King. De Europese pitch werd gewonnen door een ander bureau maar alleen in Nederland koos Burger King ervoor om bij Initiative te blijven. Tot de gewonnen pitches in 2013 behoren onder meer A.S. Watson, Viacom International Networks (MTV, Comedy Central), Triumph, Hartstichting, Amazon.com en HAK.

Léonie Koning:  "Zelf vinden we dat we goed bezig zijn en dat horen we ook steeds vaker van klanten. Het is een geweldig compliment en stimulans dat dit nu ook is vastgesteld door een onafhankelijke instantie als RECMA waarbij bureaus wereldwijd de benchmark zijn.”

Posted on March 26, 2014 in Blog

Share the Story

Back to Top