Glamour HealthIeder tijdschrift z’n eigen evenement

 

Tijdschriften reflecteren de sfeer en het ritme van de tijd. Ze veranderen iedere editie opnieuw om de lezer te verrassen en te prikkelen. Dat was jarenlang voldoende, maar de huidige mediaconsument is veeleisender. Radicale vernieuwing is noodzaak geworden. Tijdschriften ontwikkelen zich tot merken; van print naar multimediaplatform. En dan hebben we het niet alleen over de uitrol van diverse digitale concepten, maar ook over evenementen die door steeds meer magazines worden georganiseerd. Hieronder een aantal voorbeelden.

Glamour

Naast de reeds bekende National Glamour Day (shopping event) organiseerde Glamour 6 juni vorig jaar voor het eerst ook de Glamour Health Challenge. Onderdelen van het programma waren een yogales, gevolgd door een modeshow by Zalando (sponsor van het evenement) met Nederlandse fitbloggers als modellen en een bootcamp gegeven door fitceleb Kayla Itsines, overgevlogen uit Australië.

LINDA.

LINDA. organiseerde dit jaar op 14 en 15 mei voor het eerst het LINDA.festival waar het magazine tot leven komt. Naast muziek is er ook theater en uiteraard valt er heel veel te shoppen. In de LINDA.favorites supermarkt zijn de bekende favorites uit het blad te vinden, voor vintage musthaves duik je de achterbakken in bij de kofferbak sale en mode, lifestyle-items en gadgets scoor je op de LINDA.markt.

Dat is nog niet alles!

In de planning voor dit jaar staan nog Libelle Outdoor, de eerste editie van het nieuwe Libelle Nazomer Event, naast de welbekende Libelle Zomerweek. Daarnaast ook het Women’s Health Fit For Summer evenement, de Tina-dag XL, het Truckstar Festival, het Happinez Festival, het Yoga Magazine Festival, ELLE Decoration LIVE, de VTwonen&design beurs, Masters of LXRY, de 50PlusBeurs en de Margriet Winterfair.

Kortom, het aantal evenementen vanuit tijdschriften merken neemt toe en daarmee ook de mogelijkheden om live met de doelgroep in contact te komen en merkwaarden tot leven te laten komen binnen het Umfeld van een magazine-merk als herkenbare en betrouwbare afzender.

Posted on May 25, 2016 in Blog

Share the Story

Back to Top