Nieuwe tijdschriften, kan dat nog?

Alles wordt digitaal en wat digitaal is, heeft de aandacht. Maar tijdschriften zijn er nog altijd. Sommige hebben het zwaar, sommige doen het heel goed. En er worden ook nieuwe tijdschriften gelanceerd. Wij belichten in de rubriek forum een aantal tijdschriften die in de afgelopen 12 maanden zijn gelanceerd. Voor wie worden ze gemaakt en wat hebben ze te bieden aan adverteerders? We laten er een aantal aan het woord.

 

unknownClassic & Retro

Freek Mulder, Marketing & Sales Manager MOTIVE bij New Skool Media: “Een blad over schoonheid, avontuur, herinneringen, sterke verhalen, vieze handen, helden en bovenal liefde voor motoren. We halen herinneringen op, zoeken vergeten sleutelfiguren, snuiven tweetaktolie en ontmoeten gelijkgestemden. Classic & Retro is een motormagazine voor mannen van 50 jaar en ouder. Vanwege de vergrijzing van de babyboomers bestaat er een grote groep 60-plussers met tijd, geld en een verlangen naar vroeger. Geschiedenis is hip!”

 

 

 

 

 

 

MaximumSpeedcoverMaximum Speed

Arne van den Berg, Hoofd Commercie & Partnerships Voetbal International/Sport International: “Maximum Speed is een tijdschrift dat gaat over alles dat is gerelateerd aan snelheid – autosport, motoren, fietsen, speedboten. Voor dit soort producties werken wij niet met adverteerders maar met partners in verschillende vormen van samenwerking. De kracht van de samenwerking komt tot uiting in de content, look & feel of bijvoorbeeld distributie wijze. Deze manier van werken is optimaal voor zowel lezer, partner als publisher.”

 

 

 

 

 

 

Cover_TM0215extra_200x285TENNiS.nl Magazine Special

Steffan Kok, Uitgever & Hoofdredacteur Tennismedia: “TENNiS.nl Magazine Special is een speciale editie van TENNiS.nl Magazine dat alle circa 600.000 leden van de KNLTB krijgen thuisgestuurd. Beschouw het als een cadeautje voor de tennisser aan de start van het nieuwe seizoen. Men denkt vaak dat de doelgroep alleen maar leeft voor tennis. Maar dat is alleen de gezamenlijke hobby. Een gemiddelde tennisser staat twee uur per week op de baan in de overige uren is hij met heel andere dingen bezig. De doelgroep bestaat voornamelijk uit 40-55-jarigen met een sociale klasse van A/B1. Zeer interessante markt dus. Wij schakelen direct met de drukker en zijn daarom flexibel in het maken van de juiste keuze voor de adverteerder. Dit kan een advertentiepagina, bijsluiter, mee-hechter of antwoordkaart zijn. Het is maar net hoe de klant de doelgroep wil bereiken. Wij kunnen ook het drukwerk voor de adverteerder verzorgen en hiermee het hele traject coördineren.”

 

 

 

 

Cover PedalaPedala

Boris Scheepers, New Skool Media: “Pedala is een actief platform voor vrouwen die van fietsen houden. Vier keer per jaar verschijnt Pedala in de vorm van een inspirerend tijdschrift. Daarnaast heeft Pedala een fanatieke groep van blogsters aan zich weten te binden, die vanuit verschillende invalshoeken over vrouwen en fietsen publiceren. Dat doen ze online op pedalamagazine.nl (waar ook veel algemene informatie voor fietsende vrouwen te vinden is) en via social media als Facebook, Twitter en Instagram.

 

De doelgroep van Pedala zijn vrouwen die van fietsen houden, van beginnende fietssters tot wedstrijd-rijdsters. Pedala is een echt vrouwenblad waar de liefde voor de fiets van af spat. Het blad staat vol met aansprekende interviews, routes en tips over voeding en training. Pedala lat ook zien wat de laatste mode is op het gebied van kleding en accessoires. Voor adverteerders is Pedala de kans om in contact te komen met fietsende vrouwen. Naast alle traditionele advertentiemogelijkheden in print, online en in social media, staat Pedala erg open voor mogelijkheden om samen met commerciële partners relevante producties te maken voor de doelgroep. Daarbij denken redactie, marketing en sales graag creatief met de klant mee.”

 

Cover QuestExtraQuest Extra

Thomas Hendriks, Hoofdredacteur Quest: ” Ik vind het heel normaal dat wij blijven kijken naar nieuwe print-titels onder de paraplu van Quest. In 2014 hebben we Quest in Beeld gelanceerd, een magazine met veel beeld en weinig tekst. Daarvan verkopen we er nu jaarlijks 35.000. In 2015 verscheen ons eerste vakantieboek voor de voor- en de achterbank (25.000 verkocht). En in 2016 lanceren we een nieuwe titel: Quest Extra. Vier magazines dit jaar, waarin steeds éen onderwerp centraal staat. De eerste verscheen rond de jaarwisseling en gaat over eten. De eerste verkoopresultaten zien er goed uit. Weten we nog wel wat gezond eten is? Kennen we het verschil tussen spelt en tarwe? Moet je werkelijk twee liter water per dag drinken? Elk onderwerp wordt op de bekende Quest-manier behandeld: lekker geschreven, met humor en altijd een wetenschappelijke onderbouwing. Heeft ook al veel PR opgeleverd. De tweede Quest Extra verschijnt eind maart en gaat over huisdieren. Er zijn drie miljoen katten in Nederland. En een miljoen honden. Waarom houden mensen van dieren? Wat denken die beesten zelf eigenlijk? En wat vinden ze van die kooi waarin ze vaak zitten?

De derde Quest Extra gaat over auto’s. Toen, nu en in de toekomst. Heel hard rijden, zelf rijden, laten rijden en gedeeld rijden. Hoe mannen en vrouwen autorijden. Hoe files ontstaan en hoe je ze kunt voorkomen. Het komt allemaal aan bod. Het onderwerp voor de vierde Quest Extra blijft nog even een verrassing. Wat betekent dit voor adverteerders? Automerken staan te trappelen voor de autospecial. Gelukkig niet alleen voor platte pagina’s maar juist ook voor combinaties met ons testplatform of zelfs een event. Zo doen we meer dan print. Maar print blijft voor ons de basis!”

 

 

Posted on February 9, 2016 in Blog

Share the Story

Back to Top