DAVIDVINK_2367_compressedDavid Vink over Sanoma SBS en Social1nfluencers

Sanoma SBS heeft begin dit jaar een belang genomen in multi channel network Social1nfluencers. Bloggers bij een TV-zender? Hoe zit dat precies? Wij spreken hierover met David Vink, Chief Digital Officer bij SBS Broadcasting.

Hoe ontwikkelt SBS zich op digitaal gebied?

We gaan heel voorspoedig. De introductie van KIJK.nl heeft het aantal streamstarts en daarmee onze Audiovisuele On Demand (AVOD) business een enorme boost gegeven. De redacties van Hart van Nederland en Shownieuws produceren fantastische online content, we hebben met Ouders van Nu een SVOD propositie in de markt gezet met 200 uur niche content voor jonge ouders, Veronica magazine heeft Superguide geïntroduceerd, we zijn bezig de Champions League online te brengen en we starten met Social Influencers een uniek millennials platform.

Wat doet Social1influencers?

In essentie is het een talentcompany. Een soort platenmaatschappij voor You Tube talent. Daar zit de toegevoegde waarde: de kennis van de doelgroep en de aantrekkingskracht als Multi Channel Network (MCN)op de beste You Tube talenten. Ze begeleiden talenten in hun programming en productie en regelen de monetization: advertising op You Tube en branded content.

Waarom heeft Sanoma SBS besloten een belang te nemen in Social1influencers?

De millennials zijn voor ons een belangrijke doelgroep die we in de toekomst met alleen lineaire televisie moeilijk zouden kunnen bereiken. Social Influencers stond bovenaan ons lijstje. De kwalitatief beste in Nederland met 85 top creators. Daarnaast was de visie van Daan Sip en Niels Verhoeven ( founders) op de millennial doelgroep, maar vooral op crossmediale samenwerking met SanomaSBS doorslaggevend.

Hoe ziet de samenwerking eruit?

Intensief. We werken echt samen aan de groei van Social Influencers en aan cross mediale deals met adverteerders. Het is zeker geen acquisitie op afstand. Op het terrein van business development millennials hebben we zelfs een volledig geïntegreerd team.

Welke mogelijkheden biedt de samenwerking aan adverteerders?

Specifiek doelgroepbereik en crossmediale mogelijkheden. Door commerciële samenwerkingen met grote adverteerders zijn er in een korte tijd mooie resultaten geboekt. Mooie voorbeelden hiervan zijn het recent gelanceerde Coke FrisChicks kanaal en een samenwerking met Beiersdorf voor Nivea Q10. Waarbij we niet alleen YouTube inzetten, maar ook de Sanoma-SBS kanalen gebruiken om nog meer bereik voor onze partners te realiseren. De combinatie biedt enorm veel creativiteit en mogelijkheden voor onze adverteerders waardoor we met crossmediale en relevante oplossingen kunnen komen.
In de toekomst zullen daar data gedreven opportunity’s bijkomen.

Wat is het laatste nieuws?

Millennial TV. Onder het consumentenmerk S1 zullen we-met onze creators en vanuit de 50 miljoen videoviews zij op dit moment al genereren- een nieuw platform gaan creëren met unieke content voor deze doelgroep: TV FOR THE NEXT GENERATION. Een prachtig project met een volledige crossmediale roadmap. Dit najaar al de eerste stap en dan wordt helemaal duidelijk hoe we social influencers volledig integreren in onze strategie.

Posted on June 17, 2015 in Blog

Share the Story

Back to Top