Onze collega’s in Australië hebben een wereldprimeur: digitale bannering via buitenreclame. Met Hyundai werd de eerste campagne uitgerold. De banners zijn te zien op digitale buitenreclame-objecten en kunnen als aanvulling op een ‘gewone’ uiting worden ingezet. Ze bieden dezelfde voordelen als banners op je PC of smartphone. Dat wil zeggen: ze zijn interactief en kunnen centraal à la minute worden aangepast, zodat ze precies kunnen worden getarget op bijvoorbeeld moment van de dag, het weer of de exacte locatie van de ‘poster’. Ook kunnen de uitingen makkelijk worden aangepast aan verschillende soorten stromen passanten; denk aan forenzen in de ochtend en namiddag en winkelend publiek overdag.

 

Doordat de banners interactief zijn levert een buitenreclamecampagne op deze manier direct inzicht in de reacties en interesse van passanten en kunnen de uitingen daar zelfs op worden aangepast via een real time dashboard. Vooral omdat het systeem draait op de systematiek van Real Time Bidding wat we ook kennen uit de onlinewereld, kunnen heel makkelijk verschillende uitingen via verschillende objecten worden uitgeserveerd en vervolgens op basis van respons worden geoptimaliseerd.

 

 

Ook in Nederland is een aantal digitale outdoornetwerken beschikbaar waarin dit theoretisch mogelijk is. Natuurlijk zijn niet alle objecten even relevant; een interactieve functie heeft alleen zin als mensen de gelegenheid hebben om ook echt die interactie aan te gaan. Je kunt dan denken aan winkelcentra en stations, omdat het publiek daar vaak tijd en gelegenheid heeft om echt contact te maken met de advertising.
Wat ons betreft is dit de volgende stap in digitale outdoor. We houden u op de hoogte van de ontwikkelingen!

 

Posted on May 22, 2014 in Blog

Share the Story

Back to Top